سایت شخصی

سایت شخصی هنری خداداد رضایی

     www.rezaei42.ir

باز سازی واقعه بزرگ و تاریخی غدیر خم

باز سازی واقعه بزرگ و تاریخی غدیر خم

با حضور بیش از 200 بازیگر و هنرمندان پیشکسوت شهر آبپخش

به کارگردانی : خداداد رضایی















 

ریشه تئاتر ابزورد در ترا}دی های یونان باستان

چاپ مقاله  جدید من  (ریشه تئاتر ابزورد در تراژدی های یونان باستان ) در فصلنامه تئاتر شماره 50

جدید ترین مقاله اینجانب ( ریشه های تئاتر ابزورد در تزاژدی های یونان باستان ) در شماره جدید فصلنامه تئاتر کشور از مرکز هنرهای نمایشی ایران شماره 50 چاپ گردید

این مقاله به بررسی اوضاع اجتماعی یونان باستان و تراژدی های این کشور باستانی می پردازد و سپش ریشه های تئاتر ابزورد امروزی را در این تراژدی ها  می بیند  در این مقاله به نمایش نامه هایی از تراژدهای یونان باستان مانند ادیب شهریار و نویسندگان ابزوردی مانند کامو، یونسکو ، بکت ، ژان زنه و ... اشاره می شود و آنها را با هم تطبیق می دهد. 

 


ادامه نوشته

عکس های اختصاصی خداداد رضایی از زلزله شنبه استان بوشهر

عکس های اختصاصی خداداد رضایی از زلزله شنبه استان بوشهر

بقیه عکسها را در سایت شخصی تماشا فرمائید .

www.rezaei42.ir

راز شب بارانی در کلبه سر راهی

          نمایش جدید من

راز آن شب بارانی در کلبه سر راهی

لینک دانلود :

نمایشنامه راز شب بارانی در کلبه سر راهی

به عشق تو می مانم

بزودی


راز آن شب بارانی در کلبه

راز آن شب بارانی در کلبه

عنوان جدید نمایشنامه من بزودی روی این سایت

http://www.rezaei42.ir

نمایشنامه مراحل پایانی نوشتاری خود را می گذراند

نمایشی هیجان انگیز و راز گونه

برای دریافت نمایشنامه ایمیل خود را ارسال نمائید

اجرای نمایش خیابانی یوسف

اجرای نمایش خیابانی یوسف

نمایش خیابانی یوسف به کارگردانی محمد مظفری و بازی رضا زیتونی - فرانک بلور زاده و .....روز دوشنبه 13 آذر ماه به مناسبت هفته بسیج در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار گردید ، این نمایش به دعوت امور فرهنگی دانشگاه ،و با استقبال خوب دانشجویان صورت گرفت .

 

ادامه نوشته

نمایشنامه کوتاه :به عشق تو می مانم

نمایشنامه کوتاه :به عشق تو می مانم

( در آستانه فرا رسیدن ماه محرم وصفر )

نمایشنامه را از سایت شخصی من  http://www.rezaei42.ir/  سمت راست سایت بخش دانلود نمایشنامه می توانید دریافت کنید

برگزیدگان دهمین جشنواره تئاتر بسیج استان بوشهر

برگزیدگان دهمین جشنواره تئاتر بسیج استان بوشهر

 در بخش طراحی صحنه از کریم محمودی برای نمایش «کوارتت پر» تقدیر و نمایش «شیوع درد تاریخ» جایزه برگزیده جشنواره را از آن خود کرد.

در بخش موسیقی از اکبر انصاری‌مقدم برای نمایش «شیوع درد تاریخ» تقدیر و جایزه برگزیده به حسین لاله رخ برای فیلم «شعله‌های موج و بادبان ماه» اهدا شد.

در بخش بازیگری آقایان حامد مهینی برای بازی در نمایش «رقص گاومیش‌ها» و اسماعیل شهرستانی برای بازی در نمایش «شعله‌های موج» رتبه سوم، لقمان بحرانی برای بازی در نمایش «زیر باران از تو می‌خوانم» رتبه دوم و رضا داوودی برای بازی در نمایش «شعله‌های موج» رتبه اول را کسب کردند.

در بخش بازیگری زن زیبا دریاسفر برای بازی در نمایش «هامبورگ، بصره، قوچان» و الهام چنانی برای بازی در نمایش «رقص گاومیش‌ها» مشترکاً رتبه سوم، نیلوفر داودی برای بازی در نمایش «سرهنگ، مسلسل، جاده» رتبه دوم و و مریم رسولی برای بازی در «زیر باران از تو می‌خوانم» رتبه نخست را کسب کرد.

در بخش نمایشنامه‌نویسی از جواد صداقت برای نمایشنامه «شیوع درد تاریخ» تقدیر شد و جایزه برگزیده به حسین زارعی نویسنده نمایش «سرهنگ مسلسل جاده» اهدا شد.

در بخش کارگردانی نیز فضل‌الله عمرانی کارگردان «نمایش هامبورگ، بصره، قوچان رتبه سوم، لقمان بحرانی کارگردان «نمایش زیر باران از تو می‌خوانم» رتبه دوم و سعید گلچمن کارگردان نمایشنامه «شیوع درد تاریخ» رتبه اول را کسب کردند.

دهمین جشنواره بسیج استان بوشهر

هفت نمایش به جشنواره تئاتر بسیج استان بوشهر راه یافت

هفت نمایش به جشنواره تئاتر بسیج استان بوشهر راه یافت

بوشهر- رییس سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر گفت: هفت نمایش از هنرمندان بسیجی به بخش مسابقه دهمین جشنواره تئاتر بسیج این استان راه یافت.

به گزارش ایرنا، جواد جمیری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: امسال 24 متن نمایشی به دبیرخانه دهمین جشنواره تئاتر بسیج استان بوشهر ارسال شد که پس از بازبینی از این شمار هفت نمایش به جشنواره راه یافته اند.

وی یادآورشد: زیر باران از تو می خوانم به کارگردانی لقمان بحرانی از دیر، گاومیش ها به کارگردانی حامد مهینی از جزیره خارک، شیوع درد تاریخ به کارگردانی سعید گلچمن از اهرم، هامبورگ، بصره و قوچان به کارگردانی فضل الله عمرانی از دیر، شعله های موج و بادبان ما به کارگردانی اسماعیل شهرستانی از بوشهر، سرهنگ مسلسل و جاده به کارگردانی راضیه زارعی از گناوه و کوارتت پر به کارگردانی کاظم ارجمند نیا از بوشهر نمایش های برگزیده هیات بازبین جشنواره تئاتر بسیج استان بوشهر هستند.

رییس سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر اظهارداشت: امسال افزون بر استقبال خوب هنرمندان برای ارسال نمایش نامه، کیفیت آثار ارائه شده نسبت به سال های گذشته نیز بسیار پیشرفت دارد.

جمیری ادامه داد: علیرضا میرشکاری، مرتضی فیروزی و خداداد رضائی کار بازبینی آثار ارسالی به دبیرخانه دهمین جشنواره تئاتر بسیج استان بوشهر را برعهده داشتند.

وی افزود: دهمین جشنواره تئاتر استانی بسیج استان بوشهر روزهای هفتم تا دهم آبان به دبیری محمد مظفری مسوول انجمن بسیج هنرمندان استان بوشهر در بندر گناوه برگزار خواهد شد.

برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فجر استان بوشهر

برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فجر استان بوشهر

آئین پایانی بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان بوشهر در محل مجتمع فرهنگی هنری بوشهر برگزار شد . دراین مراسم که با استقبال پرشور علاقمندان و هنرمندان برگزار شد برگزیدگان بخش های مختلف توسط هیئت داوران معرفی گردیدند .

دراین مراسم قادر آشنا مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره تئاتر بوشهر بوشهر را دارای سابقه بس طولانی در تئاتر دانست و گفت : همیشه بوشهری ها در جشنواره ها یی که من حضور داشته ام موفق ظهر شده اند وی آینده تئاتر بوشهر را روشن دانست .

ادامه نوشته

آثار پذیرفته شده در بیسشت و چهارمین جشنواره تئاتر استان بوشهر اعلام گردید.

آثار پذیرفته شده در بیسشت و چهارمین جشنواره تئاتر استان بوشهر اعلام گردید. بر اساس آراء هیئت بازبین جشنواره هشت نمایش لبخند با شکوه آقای گیل به کارگردانی قاسم تنگسیر نزاد از برازجان ، گاهی به دستهایم نگاه کن مادر به کارگردانی قحطبه فخرائی از دیر ، دل بشو به کارگردانی مشترک غلامرضا احمدی و مهدی انصاری از بوشهر ،سرباز جوخه ،آتش به کارگردانی محمد امیر پور عباسی از بوشهر ،ده و نیم شب به بعد غزلاتو می خونم به کارگردانی ابوذر مختار زاده از کنگان ،مجلس سور سوگ به کارگردانی حسن رضائی از بوشهر ،ترجمه پدیدارشناسی به کارگردانی جواد صداقت از بوشهر ،و عزا در فضا به کارگردانی رامتین مرادی از بوشهر به عنوان نمایش های برگزیده در جشنواره انتخاب گردیدند .

بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان بوشهر طی روزهای ۱۱ الی ۱۴ مهرماه در مجتمع فرهنگی و هنری ۹ دی بوشهر برگزار خواهد شد.

 

جشنواره تئاتر استانی بسیج در شهرستان گناوه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس:

                       جشنواره تئاتر استانی بسیج در شهرستان گناوه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمد رضایی صبح امروز در جمع هنرمندان بسیجی استان بوشهر افزود: استقبال خوبی از سوی کانون‌ها و انجمن‌های استان از این جشنواره شده است و ما باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم و در این زمینه مدیران کانون‌های شهرستان‌ها باید تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

مظفری گفت: اکثر هنرمندان در بخش تئاتر استان آمادگی خود در این جشنواره را اعلام کرده‌اند و باید از ظرفیت‌های پایگاه‌های مقاومت و مساجد هم استفاده کنیم.

ادامه نوشته

دانلود نمایشنامه

نمایشنامه ها را در سایت شخصی من دانلود کنید

www.rezaei42.ir

تئاتر دیگر در آبپخش نمی خندد

تئاتر دیگر در آبپخش نمی خندد

روزهای سرد و بی روح بر هنر شهر آبپخش خصوصا هنر تئاتر شهر سایه انداخته ُ هنرمندان پشت سد های آهنین دوران بلاتکلیفی را بسر می برند . آن زمان که تئاتر شهر در استان و کشور و شهرستان یک تازی نمود این خطر احساس شد تا عده ای این هنر را سرکوب و از دست هنرمندان بربایند . و امروز به هدف کامل خود رسیده . آن روز که مسئولیت نمایندگی ارشاد مشخص شد اتاق انجمن به تسخیر در آمد و هنرمندان خصوصا هنرمندان ارزشی و پیشکسوت را با بی مهری روبرو کردند هنر تئاتر در آبپخش دیگر رو به تماشاگرانش نخندید و صحنه در سکوتی مطلق فرو رفت و اداره ارشاد شهرستان لبخندش را گشود تا به هدفش رسیده باشد .

امروز این خطر نه تنها به هنر تئاتر بر می گردد بلکه همه هنر ها در شهر در معرض تهدید و خطر قرار گرفته اند اما پیشکسوتان هنر تئاتر آبپخش در جلسه ای تصمیم گرفته اند همان راه و روش اوایل انقلاب را پیشه گرفته و در قالب بسیج هنرمندان به راه خود ادامه دهند و لبخند را به هنر و تئاتر مردمی آبپخش برگردانند .

مصاحبه با مولف کتاب هنر در روابط عمومی

مصاحبه با مولف کتاب هنر در روابط عمومی

خداداد رضایی

روابط عمومی در کشور ما تشریفاتی است

خداداد رضایی مولف کتاب «هنر در روابط عمومی» با اشاره به جدید بودن موضوع این کتاب گفت: بیشتر کارشناسان روابط عمومی در ایران به ابزار هنر آشنایی ندارند و به همین دلیل روابط عمومی در حد تشریفات باقی مانده است.
خداداد رضایی درباره وی‍ژگی‌های این کتاب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: «هنر در روابط عمومی» سومین کتاب من بعد از کتاب مبانی هنر و ارتباطات تصویری است.

و ارتباطات،‌ بخش انتشارات و بخش فناوری اطلاعات از جمله بخش‌های این کتاب است.

کتاب هنر در روابط عمومی» در ۱۶۴ صفحه توسط انتشارات بقیه‌العتره‏‫ با بهای 4 هزار تومان منتشر شده است.

شارا – شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران

http://shara.ir/view-883.htm
ادامه نوشته

روابط عمومی در کشور ما تشریفاتی است

روابط عمومی در کشور ما تشریفاتی است
مولف کتاب «هنر در روابط عمومی» با اشاره به جدید بودن موضوع این کتاب گفت: بیشتر کارشناسان روابط عمومی در ایران به ابزار هنر آشنایی ندارند و به همین دلیل روابط عمومی در حد تشریفات باقی مانده است.
خداداد رضایی درباره وی‍ژگی‌های این کتاب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: «هنر در روابط عمومی» سومین کتاب من بعد از کتاب مبانی هنر و ارتباطات تصویری است.

ادامه را در سایت http://www.rezaei42.ir  بخوانید

انجمن تخصصی هنر

انجمن تخصصی هنر

برای ورود کلیک کنید

http://forum.rezaei42.ir